או שמא- איך ההשראה תמצא אותי ואיך עושים את זה בפועל?

מכירים את זה שאין כלום בראש? הכל ריק? אויר? אין לכם השראה, אתם לא מתפקדים, הכל הולך לאבדון?

איזה מזל שאתם כאן!

הרי את הגלגל כבר המציאו וכל שנותר לעסקים זה להעניק את הטוויסט, את הניצוץ, את החיבור האישי, את הנגיעה הקטנה שתשנה את השיווק שלהם. השראה.

עסקים מחפשים השראה, את אותן דוגמאות מוצלחות שכבר כבשו את הפסגה, לא המציאו את הגלגל, רק צבעו אותו בצבעי הקשת ושלחו אותו לדרכו להתגלגל ולייצר את הקסם שלו.

חשוב לעשות הבחנה בין השראה למוזה.

בעוד שמוזה צריכה הר גבוה, חוף ים, מיקום אקזוטי/ מאתגר, הודו נפאל או London Bridge  כדי לנחות עליך, השראה אפשר לייצר.

מחסור בהשראה, מיותר לציין, אינה תחושה נעימה. אנחנו סובלים מתופעות של תקיעות נפוצה, תסכול, הערכה עצמית לא משהו וכ"ו..

לעומת זאת כההשראה בנמצא- השמיים הם לא הגבול אפילו, פיצוץ אדרנלין זיקוקי דינור, פורים ממש.

אז איך מייצרים אותה, את ההשראה החמקמקה הזו?

כדי להמחיש את זה טוב יותר, אנא זרמו איתי ובואו נשחק משחק. סולמות ונחשים- זוכרים?

(לטובת מי שלא זכה לשחק במשחק- להלן כמה דגשים- נחשים מורידים אותך וסולמות מעלים)

סולם הוא כל מה שמעודד/ מייצר/ נותן את ההשראה, התכונות שבי שמגדילות אותה.

ואילו הנחש הוא כל מה שמעכב או מוריד אותי מה שצריך להיזהר ממנו מה שקיים ויש להיות מודעים אליו.

**תרגיל 1**

כתבו 5 סולמות שלכם שאתם מודעים אליהם וכנ"ל גם 5 נחשים שמעכבים אתכם. לפעמים לתת שם לפחד זה כבר חצי מהפתרון..

**תרגיל 2**

פירוק והרכבת ההשראה:

1. יצרו מרחב חשיבה חישבו איפה הוא? עם מי? מתי?- כמה שיותר מידע על ההמשך, כך מפלס הפחד יורד,

כי כשמפרקים לחתיכות קטנות אפילו המבורגר כפול אפשר לסיים 🙂

2. בחרו מטרה אחת. מה אני הכי רוצה להוציא/ לתכנן/ לקדם עכשיו? מה שהכי בוער בכם, הכי מלהיב, הכי ישמח אתכם

3. תגידו, מה מפחיד אתכם? כבר אמרתי קודם, ברגע שיש שם, הפתרון מגיע מהר יותר (מפחדים משיווק? אני לא מספיק טוב? יש עוד 1,000 כמוני? תירוצים תירוצים, יצא לי כבר להיתקל בהם..)

4. תרגישו, ממש פיזית- תדמיינו את עצמכם משיגים את המטרה, תשארו בתחושה הזו כמה רגעים וממש "תמפו" את התחושות העולות בכם.

5. אספו את כל הסולמות שלכם וצאו לדרך!

עוד כמה טיפים לדרך:

7 דרכים למציאת השראה ויישום שלה בשיווק שלכם:

1) Pinterest

2) Instagram

3) ציטוטים- חפשו באוקיינוס האפשרויות ברשת. לפעמים מילה משנה תפיסה מקצה לקצה

4) בלוגים- חפשו תחומי ענין מקבילים, שונים ומקוריים ולאו דווקא מהתחום שלכם,  כיוון חשיבה שונה מוציא אותנו מהקופסא

5) TED

6) מקרי בוחן- סיפורי מקרה שהצליחו לא יכולים להוות השראה טובה יותר לעסקים.

מעבר לעובדה שהם הצליחו להפיק תוצאות מוצלחות, ניתן ללמוד מכך הרבה מאוד וליישם באופן חלקי או מלא את הדרך והפתרונות שעבדו.

7) השראה מעסקים שעשו את זה בגדול!

השראה נמצאת בכל מקום. נשאר לנו רק להרים את הראש ולחפש קצת מסביב

 

קצת עליי//

אפרת לביא | מעצבת גרפית | ״סטודיו פרולה לעיצוב״ | מומחית מיתוג לאנשים יוצרים.

בעלת ניסיון עשיר בליווי עסקים בתהליך בניית שפה מיתוגית וליווי בבניית נוכחות העסק בפרינט ובמדיה הדיגיטלית.

facebook.com/FrullaDesignStudio | 052.6682226

 

3 תגובות

  1. ענת כצמון ב- 09/07/2018 בשעה 12:33

    נהדר יופי של בלוג

  2. ורד בן עמי גרציאנו ב- 09/07/2018 בשעה 14:18

    וואו, תודה 👌

  3. נופר וברמן לוי ב- 14/07/2018 בשעה 12:40

    מדהימה! תודה על ההשראה! 💜

השאר תגובה