מכירות את התחושה הזו שהגיע זמן בעסק שאתן רוצות לפרוץ? לקחת צעד אחד או שניים קדימה?

מכירות את זה שמשהו מתבשל לכן בבטן, ואתן מהססות, מפחדות או לא יודעות כיצד להוציא אותו?

כך קרה גם לי. הגעתי לשלב בעסק שרציתי לקפוץ מדרגה ומתוך כל ההתלבטויות נולדו מוצרי נייר חדשים. הקו הייחודי שלי פתח בפניי עולמות שלא חשבתי ולא כיוונתי אליהם כלל..

הגיעה אלי בחורה עם חלום להוציא ולשווק ספר שכתבה בעיצובי, בתפוצה שהיא בינלאומית. בחורה נוספת בעלת חברה של מוצרים שמשווקת לחברות המזון הגדולות בארץ, ביקשה לעצב הזמנה מיוחדת לאירוע ענק (הזמנה בצורת מחברת, לא משהו פשוט.. הספקתן כבר להכיר אותי : )

אז נכון אני בעלת מקצוע טובה, יצירתית, חושבת אחרת, אבל ובעיקר אני עוזרת להגשים חלומות.

אז איך מתחילים להגשים את הרעיון? מהיכן מתחילים להפוך רעיונות למוצרים בפועל?

ובכן רשמו בפניכן את המתכון:

  1. שאלו שאלות. והרבה. מה מעניין אותי? מה מדליק עבורי את הניצוץ? מה תמיד חלמתי לעשות? מה הצורך של הלקוחות שלי שאוכל לתת לו מענה ראוי? על מה מרגש אותי לדבר/ לספר? היעזרו במילות מפתח כדי להתכוונן יותר.

שימו לב! בשלב ההתחלה אין מחויבות לקחת רעיונות מתחום העיסוק שלכן בלבד. המטרה שלנו היא לא להתמסגר, אלא לפתוח כיוונים חדשים לתודעה.

שימו לב 2! זהו השלב החשוב ולעיתים הארוך ביותר. יתר תשומת לב אליו תוכל לפתוח בפניכן עולם שלם של רעיונות.

  1. סעו לים. למוזיאון, לטיול, לנוף אחר מזה שאתם רגילים אליו. תהיו בקשב, בקשו תשובות. התת מודע שלנו משתף פעולה כאשר אנחנו יוצאות מהשגרה וההרגל. פשוט סעו.
  2. קיבלתן רעיון. מצוין! ענו על השאלות הנוספות הבאות: למי הוא מיועד? מי קהל היעד שלכן? מה המתחרים מציעים? מה היתרון היחסי שלכן לעומתם?

בידול גבירותיי בידול. חשוב לדייק בשלב הזה, להפטר מכל רעשי הרקע המטרידים.

  1. בניית לוח השראה- אילו צבעים, חומרים, סגנון, טקסטורות, אלמנטים יכולים להוות עבורי השראה (אתרים ללוחות השראה www.pinterest.com או www.instagram.com המצויינים כמובן)

 

       

לדוגמה, אם את קונדיטורית ומוציאה חוברת מתכונים דיגיטלית לרכישה, כדאי שתאספי תמונות של המוצרים מבנק תמונות מורשה, או כמובן, תמונות מקצועיות של המוצרים שהכנת ואלמנטים מהעולם הנפלא של האפייה והבישול שיחזקו את המסר שלך (מטרפה, מיקסר וכ"ו).

  1. אספו מילים, משפטים, מסרים שיוכלו ללוות ולחזק את המסר שלכן.

        

6. יש לכן רעיון. אספתן חומרים, בחנתן את הקולגות שלכן, יצרתן עבור קהל היעד שלכן. יופי. מה עכשיו? בררו למי עליכן לפנות מבחינה מקצועית- מעצבת גרפית, בית דפוס, מעצבת מצגות, צלמת סטילס/ וידאו, כותבת תוכן, מאמנת לפרזנטציה מיקוד ועמידה מול קהל, מקדמת אתרים, בונה דפי נחיתה, פרסום ממומן ועוד.. אני מאמינה שכדי שמשהו יעשה באופן מקצועי כדי שיעשה ע"י מומחה, מדריכת הורים לא צריכה לדעת איך לקדם את האתר שלה ומעצבת תכשיטים לא אמורה בהכרח לדעת כיצד לכתוב תוכן שיקדם את מוצריה נכון.

אתן דוגמה מעולם התוכן שלי ברשותכן:

נושא שתמיד מרגש אותי הוא מוצרי נייר. אני יכולה לשוטט באתרים, חנויות ואינסטוש של מוצרים כאלו בכל דקה פנויה מזמני ולכן- ההחלטה שלי הייתה לייצר מוצר פיזי: מחברת להשראה.

קהל היעד שלי: המחברת נוצרה עבור נשים ונערות בגילאי 25-55.

הבידול: משפטי העצמה מיוחדים (כ-4 משפטים לבחירה) ועיצוב מקורי, צבעוני ומשמח בשיטת קולאז', שהוא אגב היתרון היחסי שלי אל מול המתחרים. מעצם עיסוקי בתחום הגרפי יש ברשותי מאגרי תמונות, טקסטורות ואלמנטים שאספתי עם השנים, כך ששלב הבנייה ואיסוף החומרים מתחבר לי עם בניית לוח ההשראה.  את המשפטים ליקטתי ברחבי הרשת ואנשי המקצוע בהם נעזרתי היו בית דפוס, כותבת תוכן, מקדמת ברשתות החברתיות ובונה אתרים. אני מתרכזת בעיסוקי, מה שאין ביכולתי לעשות על הצד הטוב ביותר, אני מוציאה החוצה לאנשים שזוהי המומחיות שלהם.

לסיום, חשוב להבין על מה מדובר. מוצר פיזי/ דיגיטלי, הרצאה/ סדנה או סרטון.

לא משנה במה תבחרו- הרבו בשאילת שאלות ומתן תשובות. מניסיון אפשר לשתף 2-3 אנשים שאתם סומכים על דעתם, השתדלו לפנות לאלו ש"מרימים" אתכם ולא "מורידים".

"רעיונות הם כמו שפנים. אתה מקבל שניים, לומד איך לטפל בהם, ובמהרה יש לך תריסר!"

אשמח לראות מה יצרתם בסוף התהליך, מוזמנים לשתף.

יאללה תגשימו

תגובה 1

  1. Brianjax ב- 25/03/2020 בשעה 13:27

    Thanks a lot! It is an very good web-site.

השאר תגובה